begeleidings-
routekaart

stop-motion film

Heliomare
Onderwijs

Als leren niet vanzelf gaat

Heliomare Passend Onderwijs Advies ondersteunt en begeleidt leerlingen en studenten met extra ondersteuningsvragen in het PO-VO-MBO gericht op het versterken van de leerling of student, docenten en teams voor Passend Onderwijs.

Van tien A4-tjes tekst naar één kaart
In een oogopslag

De complexiteit van al de specialisaties, en kennis van de Heliomare Passend Onderwijs vroeg om uitleg en zichtbaarheid. Van 10 A4-tjes tekst naar een heldere kaart. Een kaart waarbij de medewerkers van Heliomare in een oogopslag – aan ouders, een leraar of schoolleiding – de mogelijkheden en de expertise van Heliomare Passend Onderwijs Advies duidelijk kunnen maken, en waar zij hun expertise kunnen inzetten.

Het kind centraal
Een belangrijk uitgangspunt bij de aanpak van Heliomare is dat het kind aan het stuur zit. Het resultaat van het ontwerp is een heldere weg. De weg die de leerling aflegt. Dit is geen rechte weg. De kracht van Heliomare Onderwijs zit in het flexibel kunnen oplossen van al de mogelijke hindernissen die deze leerlingen kunnen tegenkomen. Zodat deze leerlingen uiteindelijk, op hun eigen niveau, kunnen deelnemen aan de maatschappij.

Als leren niet vanzelf gaat
Routekaart _ overzicht aanbod van Heliomare Passend Onderwijs Advies

Waar komt dat gedrag vandaan

Sommige leerlingen zijn anders en dat kan nogal een puzzel zijn.
Wat is er aan de hand? Wat is passend onderwijs voor deze leerling?
Deze korte film geeft inzicht in de specifieke onderwijs behoeften voor deze kinderen.

Waar komt dat gedrag vandaan
Begeleidingsfilm

e-zine
ontwerp
beeldredactie

Gemeente
Bergen nh

bestuursopdracht

Een bestuursopdracht passend bij de ideologie van de huidige politieke coalitie. Duurzaam en modern. Een online magazine passend bij de huisstijl van de gemeente. Lineaire navigatie die je helder door de speerpunten van de bestuursopdracht leidt.

Beeld als basis
Drie heel verschillende dorpen die samen één gemeente vormen dat ligt gevoelig. Door de juiste mix van beeld zijn de drie kernen allen vertegenwoordigd. Tekst en beeld goed in balans. Door de tekst te herstructureren op basis van het toegevoegde beeld, is het gelukt een sterk visueel magazine te maken. De drone beelden met de bijbehorend zeegeluiden geven extra goed deze bijzonder gemeente weer.

re-branding
logo
website
video
e-nieuwsbrief
social content

RSG snowcamp

Sinds 1985 hèt SnowCamp voor de leerlingen van de RSG-Enkhuizen. De sneeuw; wit. De lucht; blauw. De leraren; groen. Wintersport: actief en cool. De ingrediënten voor een frisse nieuwe huisstijl. De website maakt dit hele leuke wintersport kamp zichtbaar. De online communicatie zorgt voor direct onder de aandacht van de leerlingen én ouders zijn.

Met z’n allen in de bus
De complexiteit van de communicatie is de tweeledige doelgroep. De eerste is dat het de leerlingen moet aanspreken. De filmpjes en veel beeld geven dé impressie van zo’n geweldige week. Echter onverwachte elementen spelen mee. Wie gaat er nog meer? Ik kan het nog niet? Of juist; ik kan het al.

En dan de ouders. Deze bepalen uiteindelijk of hun kind meegaat. Soms best eng ook; je jonge brugklasser naar Oostenrijk. Hoe ziet zo’n dag of week er dan uit? Waar slapen ze? Wat voor wintersportgebied is het?

Veel vragen worden beantwoord op de website. Daarnaast worden informatie-avonden en kennismaking-avonden op Snowworld Amsterdam georganiseerd. Via frequente digitale nieuwsbrieven worden ouders van de informatie op de hoogte gebracht.

Alles gaat goed, mam!
De slogan van het snowcamp. De thuisblijvende ouders kunnen de week via het dagelijkse Instagram verslag volgen. Dit is een groot succes. De waardering hiervoor is door de ouders groot. De berichten bereiken tussen de 60 en 80% van de volgers.

E-nieuwsbrieven 
De digitale nieuwsbrieven zijn hét belangrijkste tool om de ‘ouders’ doelgroep te informeren over de diverse kennismakings-momenten. Nieuwsbrieven met veel variatie zodat de diverse informatie steeds fris binnenkomt. Bij het beeldgebruik van de nieuwsbrieven wordt rekening gehouden met het verschil tussen onder- en bovenbouw leerlingen.

Door een klik op onderstaande foto’s zijn een aantal voorbeelden te zien.

null
Uitnodiging / ONDERBOUW
null
Uitnodiging / BOVENBOUW
null
Kennismaking / SNOWPLANET
null
Foto verslag / RSGsnowcamp

logo
identiteit
website

vrij werk

Expo36

Een passende identiteit voor vijf kunstenaars, vier disciplines, die onder één dak exposeren. Een pand tijdelijk omgebouwd en ingericht tot pop-up gallery tijdens de Kunst10daagse 2018 in Bergen NH. Door de herinrichting van de ruimte goede zichtlijnen en voldoende afscheiding van de kunstenaars en hun werken. Dagelijks enkele honderden bezoekers onze gast.

In de expositieruimte een eigen deel met nieuw vrij werk onder de titel moed.
Een persoonlijk verhaal verteld in vier beelden.

moed

zwem in zee
ga onderweg
tel de sterren
vind liefde

Als alles valt
waar hou je dan vast

totale identiteit diverse
Nederlandse
Duitse
Belgische en
Franse tours

ontwerp
illustraties

Herman van Veen

Vijftien jaar huis-ontwerper van Herman van Veen. Van een chocolademunt, cd’s, programmaboeken tot een vrachtwagen. Er is bijna niets dat we in die vijftien jaar niet bedrukt of gedrukt hebben.

Om de sfeer, inhoud, variaties, speelsheid van de theatervoorstelling van Herman om te zetten naar programmaboeken – voor Nederlandse, Duitse of Franse tours – bij de voorstellingen, altijd een fantastische uitdaging.

Onze gedeelde liefde voor typografie, poëzie, variatie, ad-hoc werken en ‘goed doen in de wereld’ en ‘staan voor waar je in gelooft’ is de grote gemene deler van deze langdurige samenwerking. De voortdurende uitdagingen voor veel diverse doelgroepen, nationaal en internationaal, waren op alle fronten een geweldig avontuur! Speels, poëtisch en met gevarieerde wendingen.

In vuur en vlam

28 JAAR ONTWERP | ILLUSTRATIES | PROJECTEN | WEBSITES | NIEUWSBRIEVEN | BOEKEN | BROCHURES | AFFICHES Klik op de 28 en bekijk een selectie werk

concept
illustratie
animatie
productie

KresjCrash

120 bumpers KRO jeugdtelevisie

Gedurende het televisie seizoen zes bumpers per week voor het KRO jeugdtelevisie programma Kresj/Crash. Elke bumper – met op maat gemaakte animatie en illustratie – de aankondiging van het volgende programma binnen het jeugdblok televisie.

Even beroemd
Onderscheiden met de Joop Geesink award voor Best film- en television leader op het Holland Animation Film Festival.

content creatie
van a tot z

verhaal gedreven verbeeldingskracht
voor jouw zichtbaarheid

CONTACT
06 536 15 776
mail@akkiebosje.nl
akkie bosje | concept | beeld | ontwerp