rsg snowcamp

branding | logo | website | e-nieuwsbrieven | social content

Sinds 1985 hét SnowCamp voor de leerlingen van de RSG-Enkhuizen. Wintersport: actief, cool en stoer. De leraren; groen. Dé ingrediënten voor een stoere nieuwe huisstijl. De website maakt het snowcamp zichtbaar. De email nieuwsbrieven zorgen ervoor dat het snowcamp direct onder de aandacht is.

Met z’n allen in de bus
De complexiteit is de tweeledige doelgroep. Het moet de leerlingen aanspreken. De filmpjes en veel beeld geven de impressie van zo’n geweldige week. Onverwachte elementen spelen echter mee. Wie gaat er nog meer? Ik kan het nog niet? Of juist; ik kan het al.

 

En de ouders; zij bepalen uiteindelijk of hun kind meegaat. Soms best eng; je brugklasser alleen naar Oostenrijk. Hoe ziet zo’n week er dan uit? Waar slapen ze? Wat voor wintersportgebied is het?

 

Veel vragen worden beantwoord op de website. Daarnaast worden informatie-avonden en kennismaking-avonden op Snowworld Amsterdam georganiseerd. Via frequente digitale nieuwsbrieven worden ouders van de informatie op de hoogte gebracht.

Alles gaat goed, mam!
De slogan van het snowcamp. De thuisblijvende ouders kunnen de week via het dagelijkse Instagram verslag volgen. Dit is een groot succes. De waardering hiervoor is door de ouders groot. De berichten bereiken tussen de 60 en 80% van de volgers

E-nieuwsbrieven
De digitale nieuwsbrieven zijn het belangrijkste tool om de ‘ouders’ doelgroep te informeren over de diverse kennismakingsmomenten. Nieuwsbrieven met veel variatie zodat de diverse informatie steeds fris binnenkomt. Bij het beeldgebruik van de nieuwsbrieven wordt rekening gehouden met het verschil tussen onder- en bovenbouw leerlingen.

visual communication made human and simple

ook samenwerken? stuur een mail